10 Mayıs 2013 Cuma

Windows XP Gidiyor


Bu hafta sizlerle Windows XP işletim sistemi üzerine konuşmak istiyorum. Daha doğrusu artık yavaş yavaş yeni sürümleriyle değiştirilmesi gereken Windows XP üzerine. Evet, yanlış duymadınız bundan böyle artık Windows XP yok. Yeni sürümlerin yani Windows 7 ve Windows 8 işletim sistemlerinden sonra artık teknik olarak Microsoft Windows XP işletim sistemini istemiyor. Bu doğrultuda şirket tarafından yapılan yazılı açıklamada Windows XP için destek süresinin 8 Nisan 2014 olduğu açıklandı.

Şu anda dünya üzerinde en çok kullanılan Windows işletim sistemi olma özelliğine sahip olan Windows XP 2001 yılında bizlerle tanıştı. Ardından biz kullanıcılar tarafından çok sevildi ve güvenildi. Belki de Windows 2000’den sonra en çok güvendiğimiz Microsoft işletim sistemi oldu. Lakin kendisinden sonra Microsoft tarafından üç adet yeni işletim sistemi piyasaya sürüldü: Windows Vista, Windows 7 ve Windows 8. Ama Windows Vista birçok kişi için tam bir baş belası oldu. Her ne kadar kendisi birçok değişikliği getirse de henüz olgunlaşmamış olduğu için Windows 7 lanse edilene kadar pek sevilmedi. Ardından gelen Windows 7 hemen hemen Windows XP kadar sevildi ama teknolojik değişiklikler ve yeni gelişmeler ışığında tam oturamadan bizler Windows 8 ile tanıştırıldık. Şimdilerde ortaya çıkan tablet bilgisayarlar ve akıllı telefonlar şirketleri değişime itti. Microsoft gibi büyük firmalar her ürün için farklı bir işletim sistemi bulundurmanın ne kadar sakıncalı olduğunu çok iyi bildikleri için, birçok farklı üründe çalışabilecek bir işletim sistemine ihtiyaç duydular ve sonunda karşımıza Windows 8 çıktı.

 Günümüzde sosyal medya, bulut bilişim ve ürünler arası iletişim günlük yaşantımızın içerisinde. Her an her şeyden haberdar olmak istiyoruz. Âmâ bize bunu Windows XP işletim sistemi veremiyor. Buna yapısı müsait değil. O yüzden de Microsoft bir yıl sonra bu üründen desteğini çekiyor.

Peki, nedir bu destek çekilmesi. Ne anlama geliyor, gelin ona bir bakalım. Bilgisayarınızda eğer internet bağlantısı var ise muhakkak ara sıra Bilgisayarınız risk altında lütfen gerekli güncellemeleri yapın şeklinde bir mesaj ile karşılaşmışsınızdır. Peki, bu mesajın altına yatan nedir. Her sistemde olduğu gibi Windows işletim sistemlerinde de bazı açıklar bulunabilir. Bunları yeni yaptırmış olduğunuz çatınızın lodostan yağan yağmurla beraber bir kiremidin altından içeriye çok az bir su sızdırması gibi düşünebilirsiniz. İşletim sistemlerinde bu açıklar bir virüsün bilgisayarınızı etkilemesi ya da herhangi bir programı kullanırken işletim sisteminin donup kalması gibi düşünebilirsiniz. İşte yazılım geliştiren firmalar bu tip açıkları kapatmak için yeni işletim sistemi yamaları üretirler ve bunları güncelleme olarak işletim sistemi kullanıcılarına verirler. Bu durumda önümüzdeki yıldan itibaren Microsoft Windows XP işletim sistemi için bu tip yamalarla uğraşmayacağını bizlere bildiriyor. Burada işin en tehlikeli tarafı yeni virüslere karşı sistemimiz açık kalacak olmasıdır ki, bunu da kimse istemez.

İşletim sistemi değiştirmek son kullanıcılar için o kadar sancılı olmasa da işletmeler için biraz sancılı olabilir. Kullanmakta olduğunuz birçok ürün yeni işletim sistemine uygun olmayabilir. Bunun için geçişten önce muhakkak kullandığınız programların Windows 8’e uyumlu olup olmadığına bakmanızı tavsiye ederim. En doğrusu da illaki 8 Nisan 2014 ‘ü beklemeden bu geçişleri yapmanızdır. Bu sizleri daha büyük sıkıntılardan kurtaracaktır.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder