4 Kasım 2013 Pazartesi

Android Ofis Uygulamalari


Geçtiğimiz haftalarda kendime ikinci bir tablet aldım. Birincisini sadece oyunlar için kullandığımdan aldığım günden bu yana bir kenara bırakmıştım. İkinci tableti almamım sebebi ise içerisinde Intel Atom işlemci olmasıydı. Bu güne kadar Android işletim sistemi yüklü, Intel tabanlı tablet görmemiştim. Belki başka bir yazımda size bu deneyimimi de anlatırım.  Derken bu sefer bu tableti kullanmalıyım diye düşündüm. Genelde işlerim için masaüstü yahut ta dizüstü bilgisayar kullanırım ve de yazılarımı MS Office Word kullanarak yazarım. Tabletin sağını solunu kurcaladıktan sonra yine kendi kendime bak yine işe yaramayan bir şey aldın, gitti senin 200’lük dedim. İçerisinde ofis yazılımı dahi yok ,nasıl yazı yazacaksın?
Derken şöyle bir araştırma yaptım. Meğer Android işletim sistemleri için ne güzel ofis uygulama paketleri varmış. Hatta piyasa iyiden iyiye kızışmış. Microsoft dahi Android işletim sistemi için Office uygulamasını çıkartmış. Bunu duyan Google misillemede geri kalmamış ve yeni ürünü için parasız alın kullanın demiş. Bu durum tabii ki bizim yararımıza. Başladım denemeye onu indir bunu indir, denemesi bedava. Neyse sizde aynı sorunla karşı karşıya kalmayasınız diye bu yazımı bu konuya ayırdım. Belki size biraz yardımcı olabilirim. 
Bu uygulamalar sayesinde Android tabanlı cep telefonu ve tabletlerinizde Microsoft Office belgelerini görüntüleyebilir, üzerlerinde değişiklikler yapabilir ve hatta yeni belgeler üretebilirsiniz. Hatta pdf dokümanları dahi yapabilirsiniz.

Benim sizlere tavsiye edebileceğim Android işletim sistemi için ofis uygulamalarını altta sizlere sunuyorum.  Ayrıca bunları Google Play Store’dan indirebilirsiniz. Yalnız burada işlenen her uygulama sizin akıllı telefonunuza ya da tabletinize uyumlu olmayabilir. Örneğin SMS özelliği olan bir uygulama tabletinizde çalışmayabilir -tecrübe ile sabittir-.
Kingsoft Office 5.3.1
Bu benim en beğendiğim uygulama paketi. Bu uygulama paketinin tüm sürümü parasız olarak geliyor. Ara yüzü alışık olduğumuz MS Office uygulamalarına oldukça benziyor. Zorlanmadan yeni bir doküman oluşturabiliyorsunuz. Bir kullanıcının ihtiyacı olan tüm formatları destekliyor ve kullanımı çok kolay.
Polaris Office 
Ara yüzünün oldukça kullanışlı olduğu söyleniyor. Şahsen kendim kullanmadım. Kullanıcı değerlendirmelerinden anladığım ,özellikle akıllı telefonlar için biçilmiş kaftan.
OfficeSuite Pro 
Ara yüzü oldukça kullanışlı. Lakin bu ürün paketi ücretli. Ücretsiz olarak denemesini yapabilirsiniz.
Quickoffice 
Google tarafından geçtiğimiz günlerde bedava olarak sürülen ofis uygulama paketi. Kullanımı oldukça kullanışlı.  Burada bir Google geleneği devam ettirilmiş. Uygulamanın basit ve sade bir ara yüzü var. Kullanımı kolay. Google ’un tüm güçlü elemanları burada devreye girmiş. Örneğin Google çeviri kullanılabiliyor. Buda güçlü bir destek.
Office Mobile for Office 365 
Her ne kadar paralı bir ürün olsa da bu uygulama paketinden burada bahsetmek istiyorum. Microsoft’un Android tabanlı bir sistem için ofis paketi çıkarttığını duyduğumda çok şaşırdım. Yukarıda da belirttiğim gibi bu piyasayı oldukça karıştırdı. Bu bildiğimiz MS Office uygulamasının Android sürümü, yine bu ürüne Google Store’dan ulaşılabilir. Lakin unutmayın bu ürün ücrete tabi.
Sizlere yazılarımda sıkça, değişmekte olan bilgisayar dünyasından bahsediyorum. Artık sabit bilgisayarlar yavaş yavaş yerlerini ultrabooklara, tabletlere ve akıllı telefonlara bırakıyorlar. Serbest yazılım olduğu için Android bu pazarda çok büyük bir paya sahip. Anlaşılan o ki, büyük firmalar sonunda bunun farkına vardılar ve bu pazarı kaçırmak istemiyorlar bu yüzden de kendilerini bu sistemin içine dâhil ediyorlar. Bu bir yana, yeni birçok firma güzel yazılımlarıyla bu pazarda söz sahibi olmaya başlıyor. Böylelikle biz kullanıcılara da bu ürünleri kullanmak kalıyor. Yukarıda bahsi geçen güzel ofis uygulamaları olduğu sürece ben tabletimi iş için kullanabilirim. Onun dışında benim için bir oyun konsolu olarak kalacaktı. Yine yırttık. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder