8 Aralık 2012 Cumartesi

CeBIT Eurasia Bilişim Fuarı 2012


Bu hafta sizlere geçtiğimiz hafta İstanbul’da gerçekleşen CeBIT Eurasia Bilişim fuarından bahsetmek istiyorum. Haftaya da Windows 8 eğitimlerimize kaldığımız yerden devam edeceğiz. CeBIT Eurasia Bilişim fuarı aslında Almanyanın Hannover kentinde düzenlenen ve dünyadaki en prestijli Bilişim Fuarı olan CeBIT’in Avrupa ve Asya ayağı. Bunu da zaten isminden anlamamız münkün.

Bu yılki CeBIT dört ana tema üzerine kuruluydu. Bunlar sırasıyla Lab (Laboratuvar),Pro (Profesyoneller),Gov (Kamu Kuruluşları) ve Life (Yaşam). Her dört tema farklı dört salonda sunulmuştu. Kamu Kuruluşları ve Yaşam salonları tüm herkese açık iken, Laboratuvar ve Profesyoneller için olan kısımlar sadece işyeri ve işletme sahiplerine açıktı.

Bende bu dört temaya sadık kalarak sırasıyla bunları sizlerele paylaşmak istiyorum.
Life yani yaşam bölümünde ilk başta televizyon sektörü dikkat çekiciydi. Bunun içinde bazı televizyon kanalları ve televizyon ve uydu sistemleri ile ilgili şirketler vardı. Hatta burada beklide henüz bu kadar erkenden görmeyi düşünmediğim hologram televizyon sistemlerini görme imkanım oldu. Sanırım on yıl içerisinde hepimizde bunlardan birer tane olacak. Akabinde bazı yerli bilgisayar firmaları, dergiler, belediyeler ve benim için çok önemli olan üniversitelerin Teknokentlerinin standtları bulunuyordu.
Gov yani Kamu Kuruluşları bölümünde ise yine belediyeler, siyasi partiler, Bakanlıklar ve diğer tüzel kişiliklerin açmış olduğu stantlar vardı. Burada Türkiyede teknolojinin artık hayatın içine gercek manada girmiş olduğunu birkez daha gözlemledim. Belediye otobüsüne binerken kullandığınız bir biletin alımından tutun da kullanırken gittiğiniz güzergahları oturduğunuz yerden nasıl ayrıntılı olarak görüldüğüne şahit oldum. Bu da bana pes doğrusu dedirten cinsten oldu. Bu tip sistemlerin varlığından haberdardım lakin kullanıldığını görmek çok mutluluk vericiydi.


Pro yani Profesyonellere ayrılan kısma gelince burada dünyanın birçok yerinden gelmiş firma ile birlikte Türk firmalarının da ürünlerini inceleme fırsatımız oldu. Genel olarak ağırlık kablo, kesintisiz güç kaynakları ve veri depolama sistemleriydi dersem yalan olmaz sanırım. Tabii ki bunların dışında yonga üretimi için hammadde desteği veren firmalardan tutun da cep telefonu kılıfı üreten firmalara kadar birçok şirketin standını gezebildik.
Lab yani Labaratuvar kısmı belki de en kalabalık olan kısımdı. Burada birçok yerli yabancı yazılım evleri ve firmalarının stantlarıyla karşılaştık. Yazılımlarda son teknolojiler neler ve nerelere gidebilir bunları firmaların hazırlamış olduğu çözümlerde gördük.
 Sonuç olarak 2012 yılı CeBIT Euroasia Bilişim Fuarı benim için oldukça keyifli geçti. Zaten mesleğim gereği bilgisayarların insanların hayatını kolaylaştırdığını görmek beni herzaman memnun eder. Bunu bu fuarda bir kez daha canlı olarak gördüm. Haftaya görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder