1 Kasım 2012 Perşembe

Windows 8



Bu günkü yazımda sizlere 9 Eylül günü Selanikte katılmış olduğum Microsoft Çözüm Ortakları toplantısının ardından  henüz bilgilerim tazeyken  Windows 8 işletim sistemini kısaca anlatmak istiyorum. Şahsen kendim meraklı olduğum için Windows 8’i daha henüz deneme sürümü aşamasındayken kurup denedim. O zaman bana biraz ters geldi. Başlat menüsü nerede diye bayağı bir aradım.Alışık olduğumuz Windows ortamlarından ilk bakışta çok farklı .

Şimdi gelelim Windows 8’in detaylı  incelemesine.Bize neler getiriyor onlara bir göz atmak istiyorum.
Windows 8 tamamen baştan tasarlanıp yazılmış ,ağır olmayan bir işletim sistemi. O yüzden hem normal bilgisayarlarda hem  tabletlerde  hem de  akıllı telefonlarda rahatlıkla çalışabiliyor.
İlk önce karşımıza sadece üç sürümle çıkıyor.Bunlar Windows 8,Windows 8 Professional ve Windows RT. Bunlardan ikisini satın alıp bilgisayarımıza kurabiliyoruz lakin Windows RT ,ARM tabanlı işlemciler kullanan tablet bilgisayarlar için tasarlanmış olduğundan satın aldığımız tablet bilgisayarların üzerinde hazır  kurulu geliyor .
 Sistem gereksinimleri Windows 7’den daha az. Eğer 1 GB hafızanız varsa ve işlemciniz 1 Ghz’lik hızın üzerinde ise rahatlıkla bu bilgisayara Windows 8 kurabilirsiniz. Burada en önemli unsur ekranınızın  ve grafik kartınızın 1024x768 ya da daha yüksek  çözünürlüğü desteklemesi gerekiyor.
Buradan da hafif bir yazılıma sahip olduğunu görebiliyoruz.Kurulum aşamasında sizden eğer varsa Windows Live Id’nizi yanı  Hotmail  yada Windows Live şifrenizi istiyor.İşte burada devreye Windows 8’in farkı giriyor.Bunu nasıl ki cep telefonlarımızda bir tek numara var ,ve PIN kodunu girmeden cep telefonumuz açılmıyor böyle algılayabilirsiniz.Eğer isterseniz sizde burada Hotmail adresinizi ve şifrenizi giriyorsunuz.Burada Microsoft’un, Bulut veri depolama teknolojisini Windows 8 işletim sistemine tam olarak entegre etmiş olduğunu gürüyoruz.Eğer Wimdows Live Id şifrenizi girmezseniz Windows 8’i kurup kullanabiliyorsunuz fakat aşağıda bahsedeceğim Windows 8’in güzelliklerinden yararlanamıyorsunuz.
Şifrenizi girdiğinizde sizden başkası bilgisayarınızı açamıyor.Yani verileriniz güvende oluyor.Hatta çalınma durumunda Hotmail hesabınıza girip  bağlı olan bilgisayarı listeden kaldırırsanız bilgisayar Internete ilk bağlandığı anda tüm veriler siliniyor.
Kurulumu çok hızlı bir şekilde yapabiliyoruz hemen hemen tüm donanımınızı tarıyor ve gerekli sürücüleri sizin için yüklüyor.Tabii ki bu da güzel bir kolaylık.Bilgisayarımız açıldığında karşımıza çıkan ekran ilk başta bize biraz ters gelebilir.Bunun ismi Metro Arayüzü .Aslında akıllı telefonlarda ve tablet bilgisayarlarda öğrendiğimiz türden bir başlat ekranı .İşte bu Windows 8’in yeni Başlat Menüsü .Tüm programlarınız artık burada . İsterseniz fare ile , eğer ekranınız dokunmatik ise el yardımıyla istediğiniz uygulamayı buradan açabilirsiniz.İsteyenler için Masaüstü tabii ki var .Bu ana ekrandan oraya da ulaşılıyor. Windows 8 işletim sisteminin bir diğer güzel özelliği ise eğer kendi kullandığınız bilgisayar dışında başka bir kişinin Windows 8 yüklü bilgisayarını kullanma ihtiyacı hissederseniz kendi kullanıcı şifrenizle o bilgisayarı açtığınızda size kendi bilgisayarınızı açması .Bu bilgileri Windows Live Id’nizi bağladığınız için Internet üzerinden size getiriyor.
Bunu işlemi  facebooka girermiş gibi düşünün nasıl ki kendi bilgisayarınız yerine başka bir yerden facebook’a girdiğinizde yine kendi sayfanıza giriyorsunuz.Burada ise o kişinin bilgisayarını sanki sizinkiymiş gibi  açıyorsunuz,kapattığınızda yine bilgisayar onun. Bunu daha da ileriye götürmüşler ve eğer bilgilerinizi bir flash diske atarsanız - ki buna Windows To Go deniyor.Bu flash diski herhangi bir bilgisayara takıp ,bilgisayarı çalıştırdığınızda Windows 8 o bilgisayarda kurulup  açılıyor ve siz rahatlıkla kullanabiliyorsunuz. Bunlar gerçekten güzel özellikler bunları henüz şahsen deneme fırsatım olmadı lakin en kısa sürede denemeyi düşünüyorum.  
Windows 8’in başarılı olup olmayacağını önümüzdeki günlerde hep beraber göreceğiz.Bu ayın sonuna doğru satışına başlanıyor,böylelikle ilk tepkileri öğrenmeye başlayacağız.Bana kullanımı alışılmışın dışında olduğu için  biraz zahmetli geldi ,ama hızlı çalışması ve bize sunduğu yenilikler yabana atılır gözükmüyor.Birde Cloud yani Bulut veri depolama teknolojisini unutmamak gerekiyor. Bu teknolojiler bizi zorunlu olarak Windows 8 gibi işletim sistemlerini kullanmaya itiyor. Aksi takdirde teknolojinin gerisinde kalıyoruz. Haftaya sizlere Cloud yani Bulut’u anlatacağım o zaman bazı şeyleri zihnimizde canlandırmamız daha  rahat olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder